Målsättningar i Mars

Eftersom vi kommit in i en ny månad tänkte jag att det kunde vara en kul grej att sätta upp några mål för de kommande 30 dagarna. Jag har alltid en massa mål och saker jag vill utveckla snurrandes i huvudet, men jag tar mig sällan tid till att faktiskt skriva ner vag jag vill uppnå. Det sägs att det är en väldigt effektiv hjälp på vägen, eftersom målsättningen blir mer konkret och håller sig relevant. Så det är ju perfekt att dela med sig av här, here wo go!


Röra på mig mer.


Haha, jag tror många av oss har det här målet. Vi vet alla att vi mår bra av att träna, det finns massor med hälsofördelar både kortsiktigt och långsiktigt. Ändå är det svårt att få till det.

Nu när vi flyr vinterkylan blir det lättare att komma ut och ta långa promenader. Jag siktar även på att träna i alla fall en gång i veckan. Sen ska jag även köpa en rockring! Tack vare min vän Johanna har jag lite smått lärt mig att rocka och det är skitkul! Perfekt aktivitet för en chill stranddag.

Blogga tre dagar i veckan.


Jag vill verkligen försöka hålla igång den här bloggen så länge som jag tycker det är kul. Jag vet hur lätt det är att jag känner mig lite lat och skjuter upp saker "till imorgon". (Det här inlägget skrev jag till exempel redan den första mars!?) Till slut har det skjutits upp så länge att det blir en stor press att ta tag i det igen.. eller så glöms projektet bort helt och hållet. Nu vill jag göra ett allvarligt försök att dokumentera mitt liv!!

Även om jag inte hållit på särskilt länge har det här med bloggandet blivit ett projekt. Från att läsa på om bloggportaler till att göra inlägg som min inre perfektionist godkänner. Därför vill jag sätta ett rimligt mål som inte blir ett krav men ändå skapar ett flöde. Tre inlägg i veckan känns rimligt.

Fri från raffinerat socker.



Detta är något jag tog tag i redan förra månaden. Efter att ha ätit väldigt mycket godis nu i en period kände jag att det var dags för en förändring. När jag äter socker mår jag illa, får ont i magen och blir allmänt seg. Ibland är det svårt att kontrollera hur mycket jag äter och det är såklart inte kul alls! Det dummaste är att jag oftast inte ens stannar upp och njuter ordentligt av sötsakerna, jag sitter liksom bara och trycker i mig. Hemskt men sant.. det är ett riktigt sockerberoende.

För att inte sätta upp ett helt orimligt mål bestämde jag mig för att bara äta godis på helgerna och det har gått förvånansvärt bra faktiskt! Visst har jag fuskat någon gång men jag har också hoppat över vissa helgdagar för att jag helt enkelt inte känt något sug. Gött! Jag måste erkänna att det är rätt tufft ibland, men att härda ut känns helt klart värt det! Mitt mål är att fortsätta på samma bana. Godis äts endast på helgerna.

Okej, det får räcka för den här gången. Vi får se om det blir en utvärdering mot slutet av månaden. Har ni några mål ni jobbar mot?

Kram

Anna

  • Hälsa

Gillar

Kommentarer